Używamy ciastek, więc jeśli bardzo chcesz... to poczytaj jak to robimy :-)

Polityka prywatności:

Uprzejmie informujemy o zmianie polityki prywatności zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest firma Alpha Creation Studio Tomasz Kostruba z siedzibą w Szczecinie, ul. Arkońska 17-18 lok. 22, kod pocztowy 71-470, adres e-mail: studio@alphacreation.pl, tel. +48 731 762 509

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie się odbywać na podstawie art. 6 RODO i w celu marketingowym Administrator powołuje się na prawnie uzasadniony interes, którym jest zbieranie danych statystycznych i analizowanie ruchu na stronie internetowej.

Podanie danych osobowych na stronie internetowej alphacreation.pl jest dobrowolne. Podstawą przetwarzania danych jest moja zgoda. Mam wpływ na przeglądarkę internetową i jej ustawienia. Odbiorcami danych osobowych mogą być Google, Facebook, Call Page, Tawk. Mam prawo wycofania zgody w dowolnym momencie poprzez zmianę ustawień w przeglądarce. Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane w zależności od okresu używania technologii. Mam prawo zażądania od administratora dostępu do moich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania tych danych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Profilowanie używane jest w Google Analytics, Google AdWords, Facebook Pixel. W sytuacji wniesienia sprzeciwu wobec profilowania, prosimy zoptymalizować odpowiednio przeglądarkę.

W przypadku pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych. Sposoby kontaktu z inspektorem ochrony danych w firmie Alpha Creation Studio Tomasz Kostruba z siedzibą w Szczecinie, to: adres korespondencyjny ul. Arkońska 17-18 lok. 22, 71-470, Szczecin, adres e-mail:studio@alphacreation.pl, tel. +48 731 762 509, formularz kontaktowy dostępny na stronie alphacreation.pl, infolinia +48 731 762 509.

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres od 30 dni do 5 lat do czasu wykorzystywania możliwości marketingowych i analizy danych potrzebnych do prowadzenia działalności gospodarczej


Prawa użytkownika strony internetowej:

Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, jak i również prawo do ograniczenia ich przetwarzania/ prawo do cofnięcia zgody, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.


Polityka cookies:

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies i podobnych technologii w celach technicznych, reklamowych, statystycznych oraz by dostosować Serwis do indywidualnych potrzeb Użytkowników.

Można je podzielić na cookies niezbędne, czyli takie, bez których Serwis nie może funkcjonować poprawnie, cookies dotyczące personalizacji, potrzebne, by zapisać ustawienia i preferencje Użytkowników, oraz cookies dotyczące optymalizacji reklam, które zbierają informacje na temat reklam wyświetlanych Użytkownikowi oraz mogą służyć do tworzenia Twojego profilu.

W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące wszystkich powyższych plików cookies.

Możesz przejść do korzystania z Serwisu wybierając "Akceptuję"

Jak rozwinąć biznes filmowy: Pozyskiwanie klientów i tworzenie imponującego portfolio dla początkujących filmowców.

Jako początkujący filmowiec, pozyskanie klientów może być trudne, szczególnie gdy nie mamy jeszcze stałego portfela klientów. W tym artykule przedstawiamy kilka nieoczywistych wskazówek, które mogą pomóc w pozyskaniu pierwszych klientów na filmy.

Showreel - tworzenie filmu z portfolio

Pierwszym krokiem do pozyskania klientów jest stworzenie filmu z portfolio, tzw. showreela. Klienci decydują o współpracy na podstawie jakości naszych dotychczasowych prac. Nie muszą to być pełne produkcje, ale ciekawe i wizualnie atrakcyjne sceny, które przyciągną uwagę klienta. Można nagrywać filmy w terenie, np. zapraszając znajomych do nagrań dotyczących ich pasji, pracy lub sportu. Ważne, aby pokazać swoje umiejętności wizualne i filmowe.

Wybierz się w teren. Zaproś znajomych do nagrań dotyczących ich pasji, pracy lub przy sportach, jakie na co dzień trenują. Może znasz kogoś, kto ma elegancki samochód i mógłbyś nagrać jak świetnie się prezentuje na mieście? Zapytaj w swoich kręgach znajomych o możliwość wstępu do ciekawych miejscówek lub wydarzeń. Zdziwiłbyś się także, jak często Twoi znajomi lub rodzina mają potrzebę nagrać film promujący ich biznes lub jakiś projekt.

Możesz także zapytać okolicznych firm, czy potrzebują nagrać jakiś film reklamowy, który przygotujesz za kilka stówek i zdobędziesz tym samym pierwsze materiały. Ciekawe kadry w połączeniu z Twoimi umiejętnościami mogą dać Ci już w kilka dni możliwość stworzenia filmowego portfolio.

showreel - film z portfolio

Koncentracja na jednej branży przy filmowaniu

Na początku kariery filmowca, warto skupić swoją energię na jednej branży, np. filmach ślubnych lub reklamowych. Dzięki temu portfolio będzie spójne i lepiej dopasowane do potrzeb potencjalnego klienta. Wiadomo, że każdy chciałby spróbować wielu specjalizacji w filmowaniu, np. w wydarzeniach, ślubach, filmowaniu produktów lub w filmach pod social media. I na to będzie czas. Na początku najkorzystniej będzie skupić swoją energię na jednej branży.

Gdy pokazujesz potencjalnemu klientowi swoje portfolio filmowe, znacznie lepiej jest pokazać produkcje związane z ich branżą niż wszystko w jednym, czyli np. śluby, konferencje i filmy edukacyjne. Dzięki temu szansa, że obejrzą Twoje portfolio i zechcą z Tobą współpracować, będzie znacznie większa. Nie rozdrabniaj się za bardzo, ponieważ klient zazwyczaj woli filmowca, który ma większe doświadczenie z jego branżą i konkretnym typem filmów. Po skończeniu go będziesz mógł od razu wrzucić ten film na Twój kanał YouTube czy Vimeo i rozsyłać dalej.

Temat showreela

Spersonalizowane wiadomości dla klientów na filmy reklamowe

Po stworzeniu showreela, ważne jest, aby przesłać spersonalizowane wiadomości do potencjalnych klientów. Nie należy kopiować i wklejać treści, ale zawrzeć w nich konkretne informacje o firmie i pomysły na filmy, które mogłyby się im przydać. Warto przeznaczyć czas na przeglądanie ich stron internetowych czy profili na Instagramie, aby poznać specyfikę działalności potencjalnych klientów.

treść showreela

Portfolio -  jak ono właściwie powinno wyglądać u filmowca?

Nasze portfolio powinno składać się z krótkich filmów, które zaprezentują najlepsze sceny. Klienci potrzebują czasem tylko  kilku sekund, aby podjąć decyzję o współpracy, więc warto zrobić wrażenie od pierwszego wejrzenia.

A jak długiego portfolio potrzebujesz? Szczerze mówiąc, klientom wystarczy już 30 sekund, by podjąć decyzję, czy chcą z Tobą współpracować. W przyszłości, gdy zbierzesz więcej realizacji. Najwyżej je lekko wydłużysz. Ważne jest to, żeby w takim filmie z portfolio znajdowały się tylko najlepsze sceny, które udało Ci się uchwycić.

Dlatego nie przedłużaj niepotrzebnie tego filmu. Spraw także, żeby film był dynamiczny i bez przeciągniętych ujęć, tak aby potencjalny klient nie oderwał od niego wzroku. Za długie ujęcia potrafią zniechęcić do dalszego oglądania. Przyłóż się do tego filmu, ponieważ to jest najważniejsza rzecz, po której klient będzie decydować o współpracy z Tobą.

Jak wygląda portfolio filmowca

W zajmowaniu się filmowaniem ważna jest też sprzedaż.

Dodatkowo chciałbym zaznaczyć, że firmy nie przyjdą do Ciebie same na początku musisz aktywnie dzwonić i pisać do nich. Oczywiście nie chodzi o to, żeby być nachalnym, ale po jednym dwóch dniach warto się przypomnieć, czy mieli już okazję przeczytać Twoją wiadomość. A jeśli na to też nie odpiszą, znajdź numer telefonu i zadzwoń do nich. W wielu przypadkach telefon będzie skuteczniejszy od wiadomości e-mail.

Pozyskanie pierwszych klientów na filmy może być trudne, ale dzięki powyższym wskazówkom, można zdobyć cenne doświadczenie i zacząć budować swoją karierę w branży filmowej. Zobacz także wpis, gdzie zdradzam, co zrobić, by Twoje filmy na social media miały znacznie lepszą oglądalność i aktywność.

Reklama swoich usług kamerzysty